Inschrijving en verzekering

Inschrijving

Elk jaar wordt de inschrijving van de leden vernieuwd. Maar wat als je nu voor de eerste keer naar de scouts komt? Scouts en Gidsen Vlaanderen heeft een verzekering voor kinderen die voor de eerste keer naar de scouts komen. Om de sfeer wat op te snuiven mogen ze 3 keer komen proberen. Als het bevalt, verwachten we dat je je zoon/dochter zo snel mogelijk inschrijft. De takleiding zorgt ervoor dat de nodige gegevens worden ingevuld en dat het lidgeld bij de juiste persoon geraakt. Van leden die al langer in de scouts zitten, wordt de inschrijving hernieuwd door terug lidgeld te betalen. Voor de inschrijving brengt de leiding je in het begin van het jaar een bezoekje.

Het lidgeld bedraagt 50 euro. Het grootste deel hiervan (namelijk 42,5 euro) gaat naar het Nationaal Secretariaat. Door 50 euro lidgeld te betalen is je zoon/dochter verzekerd wanneer hij/zij een lichamelijk letsel heeft of wanneer hij/zij schade toebrengt aan iemand anders. Op de website van Scouts en Gidsen Vlaanderen (of hier) vind je meer informatie over de verzekering.

Op dit rekeningnummer mogen inschrijvingsgelden en andere betalingen gestort worden.
Vergeet zeker niet reden + naam + tak van u kind te vermelden !

(LET OP NIEUW REKENINGNUMMER!!)

BE18 0689 4889 6665

Nieuwe inschrijvingen gebeuren via een online inschrijvingsformulier.

Klik hier om uw zoon/dochter direct in te schrijven

Individuele steekkaart

De individuele steekkaart of medische fiche is vanaf nu ook online in te vullen. Deze is te vinden op de Groepsadministratie-website van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Het voordeel is dat de gegevens slechts éénmalig ingevuld moeten worden. Ze blijven bewaard op de online Groepsadministratie en moeten de volgende jaren enkel gecontroleerd worden. Indien nodig kan je als ouder zelf gegevens wijzigen. De takleiding kan dan alles afprinten of informatie van jullie kinderen opzoeken via computer of smartphone.
Hieronder vind je een stappenplan om jouw kind in te schrijven en om de individuele steekaart aan te vullen.

Klik hier voor het stappenplan van de individuele steekkaart