Financieel

Zo een groot project, dat moet uiteraard wel iets kosten! Maar wat?

Het volledige project zal ons 600 000 euro kosten, maar gelukkig moeten we dit niet allemaal zelf betalen. Eerst en vooral kunnen we op steun rekenen van onze stad, Halle. Zij voorzien ons onder andere van 50 000 euro, dit is een renovatiepremie die we niet gebruiken voor onze oude lokalen, en dus integraal kunnen inzetten voor de nieuwe. Daarnaast kunnen we bij de stad ook gebruik maken van een renteloze lening van 70 000 euro. Ook de provincie Vlaams-Brabant steunt ons project, goed voor een subsidie van zo’n 130 000 euro.

Onze VZW is nog volop bezig met het aanvragen van extra subsidies en leningen die ons kunnen helpen in het vervolledigen van onze droom. Daarnaast doen wij als leiding ook zelf ons best om ons steentje bij te dragen aan dit grote project. Met onze jaarlijkse evenementen zoals Spaghettikermis, de Nieuwjaarsfuif, Breugeliaanse en nu ook onze Moederdag-ontbijtmanden, spijzen we elk jaar onze kas.

Al dit bovenstaande is spijtig genoeg nog altijd niet voldoende om het project te realiseren. Wij hebben ook jullie, onze ouders en sympathisanten, nodig om onze droom waar te maken. Zien hoe jij ons kan helpen? Klik dan op ‘Giften’ of ‘Win-Win lening’ voor meer uitleg.

Wij bedanken jullie voor de interesse in ons project, en hopen elkaar snel te ontmoeten in onze nieuwe lokalen!

Stevige linker, Scouts Sint-Rochus en de vzw Scouting Groot-Halle