Waarom?

Beste ouders, leden en sympathisanten

Dat onze scoutslokalen in de Biezeweide niet meer voldoen aan onze huidige noden, zal jullie niet verbazen. Naast het feit dat de lokalen versleten zijn, is ook de locatie niet ideaal qua veiligheid tijdens het aanvang- en
sluitingsuur, dit omwille van de beperkte parkeergelegenheid.

Onze scoutsgroep is de afgelopen jaren ook sterk uitgebreid, waardoor er onvoldoende ruimte ter beschikking is om op zondag samen te vergaderen, zowel in de lokalen als op het speelterrein buiten. Dat is, naast de corona maatregelen, één van de redenen waarom onze kapoenen de afgelopen maanden hun intrek namen op het Joepie.

Enkele jaren geleden kaartten we bovenstaande issues aan bij de stadsdiensten, en na meerdere keren samen rond de tafel te zitten, kregen we groen licht. Voor wat? Een nieuwbouwproject op het Kruisveld, het terrein achter Sollenbeemd, in samenwerking met Kreato.

Niet veel later werden de plannen getekend en kreeg het project vorm. Benieuwd hoe deze nieuwe lokalen er zouden uitzien, bekijk dan zeker ons luik ‘plannen’!

Voor dit groot project hebben we uiteraard ook financiële middelen nodig. Meer hierover weten? Klik op het luik ‘financiën’ voor meer uitleg. Buiten steun van de stad, provincie en het gewest, hopen we ook op jullie te kunnen rekenen om onze droom waar te maken. Om te zien hoe jullie ons kunnen helpen, kijk dan even verder in het luik ‘giften’ of ‘win-win lening’.

Wij bedanken jullie voor de interesse in ons project, en hopen elkaar snel te ontmoeten in onze nieuwe lokalen!

Stevige linker,

Scouts Sint-Rochus en de vzw Scouting Groot-Halle